WRCéčko OSLANY PDF Tlačiť E-mail

 

Na 30. 10. 2011 boli naplánované preteky Autokros Grande Slovakia (AGS) a Slovenského Autokrosového Pohára (SAP) v areáli WRCéčko v Oslanoch. Presnejšie sa tento autokrosový areál  nachádza na rozhraní okresov Prievidza a Partizánske, medzi obcami Oslany a Horná Ves.

GPS (parkovisko): 48°36'52.8" N
                         18°28'48.65" E

Vstupné:  5,00 €
Parkovanie:  zahrnuté v cene vstupného
užitočný link:  http://www.wrcecko.sk

Areál poznám už 2 roky. Za túto dobu prešiel pomerne veľkými zmenami - rozhodne k lepšiemu. Neustále sa zlepšuje atraktívnosť trate. Pôvodne rovinatý kvázi-ovál výrazne zmenil svoju plošnú aj výškovú konfiguráciu. Areál trate je z jednej strany ohraničený kaskádovou tribúnou pod parkoviskom (pozdĺž hlavnej cesty). Na náprotivnej strane sa nachádza depo s tribúnou pre mechanikov. Po ľavej strane je situovaný štart, zázemie organizátora a riaditeľstva trate, komentátorské stanovisko a divácka tribúna spolu s príjazdovou cestou k štartovacej ploche.

Dĺžka trate:   1000m
Šírka štartu:   20m
Max. šírka trate:  28m
Min. šírka trate:  20m
Prevýšenie:   4m
Podklad:   30% šotolina
              70% hlina

Mapa areálu:  http://www.wrcecko.sk/areal-a-trat/

V areáli sa jazdí Autokros Grande Slovakia (http://www.wrcecko.sk/autokros-grande-slovakia/) a Slovenský Autokrosový Pohár (http://www.wrcecko.sk/slovensky-pohar/).
Okrem toho sa organizujú aj mimoriadne podujatia, ako napríklad: preteky žien, stíhacie preteky a preteky v cúvaní.
Mimo toho existuje možnosť zakúpiť si jazdy na sedadle spolujazdca vo vozidlách WRCéčka... alebo vyskúšať si trať na vlastnej koži.

Počas každej mojej návštevy bol v areáli k dispozícii „pevný“ bufet v blízkosti depa a stánky s rýchlym občerstvením
a hračkami na zabavenie dobiedzajúcich detí na parkovisku.
Pre návštevníkov sú zriadené a udržiavané mobilné chemické toalety (tzv. TOI TOI).   

...ako bolo teraz?

Účastníci:   Peter Briatka (PaPi); Ján Briatka (Ballky)
Dátum:   30.10.2011
Čas:   9:30 – 16:00
Počasie:  prevažne zamračené
Teplota:  8-12 °C
Telo:   Nikon D300s; Nikon D5000;
Objektív:   Nikkor 16-85 mm; Nikkor 70-300 mm; Samyang 8 mm;
Iné:   Monopod; Káblová spúšť; CPL filter; Nikon SB 900

Nuž, do Oslian sme prišli ráno počas registrácie jazdcov. Od usporiadateľa sme vyfasovali oficiálne reflexné vesty a hor sa do boja...

Program nebol nijako zvlášť komplikovaný na zapamätanie. Navyše keby sme aj pozabudli, komentátor (Alexander Štefuca) by nás rýchlo vniesol do obrazu. Medzi 10-tou a 12-tou boli na programe 2 merané rozjazdy pre každú kategóriu – niečo ako kvalifikácia. Počas tejto časti sme párkrát prešli depo, spravili pár záberov z príprav, z čakania na prvé vystúpenie a dopriali si prestávku pri horúcom čaji a kávičke v bufete...

Po prvej rozjazde to v depe začalo byť zaujímavejšie. Jazdci a mechanici dopĺňali kvapaliny, riešili technické problémy a časť teamov pomaly začala chystať obed...

Po rozjazdách nasledovala polhodinová obedná prestávka. Keďže sme sa nedostali do bufetu medzi prvými, vzdali sme to a skočili aspoň do auta pre nejaké kekse a tyčinky. Z krátkeho občerstvenia sa však stalo ešte kratšie. Usporiadatelia si z prázdnych spodných tribún spravili prekážkovú offroad dráhu. Nedalo mám to a museli sme spraviť pár záberov aj z tohto spestrenia programu.

Štart pretekov sme strávili opäť v depe a na tribúne mechanikov. Potom sme sa presunuli k štartovému roštu. Ja som sa pokúšal udržať 1/15 s na monopode nad štartujúcimi autami. Ja som sa operatívne presúval medzi štartovým roštom sa strediskom časomiery s dobrým výhľadom na cieľovú rovinku.

K záberom som chcel pridať aj nejaké dynamickejšie fotky z blízka. Prešiel som do vnútra okruhu a nafotil prejazdy najrýchlejšími zátačkami. Klasický panning na rovnej trati sa mi nejako nepozdával a chcel som skúsiť panning v momente keď je auto v riadenom šmyku. Fotky určite mohli byť lepšie, ale do budúcna aspoň viem čo a ako...

Spravil som ešte nejaké fotky z cieľovej roviny ako akú-takú náhradu za odovzdávanie cien víťazom, ktoré sme po celom dni na nohách odignorovali a zabalili to asi o polhodinku skôr. Preteky boli poznačené početnými technickými poruchami na autách a veľkým množstvom odstúpení z pretekov. Na štarte finálových jázd sa aj preto dlho čakalo či jazdci vôbec budú mať na čom nastúpiť...

Výsledky pretekov som nezapisoval, ale zvyknú sa zverejňovať na : http://www.wrcecko.sk/vysledky/

Ešte musím uviesť, že počas fotenia mi mohli nejaké fakty a aj technické veci uniknúť. Článok nemá ambície byť športovou reportážou, ale skôr námetom alebo inšpiráciou kam sa vybrať fotiť. Preto, ak ste nablízku, máte radi rev motorov a vôňu spáleného benzínu alebo len rozmýšľate, že by ste chceli nafotiť nejaký motoršport – neváhajte, pozrite si plán pretekov na webe a príďte si skúsiť areál WRCéčko v Oslanoch.

 

text a fotografie: Peter Briatka